Prof. Dr. Önder Koç
HASTA YORUMLARI

Gebelikte Beslenme

Dengeli ve sağlıklı bir diyet gebe sağlığı için çok önemlidir. Annenin bebeğini de düşünerek iki kişilik yemesi gerekir. Bir gebe Günde 5 öğün alma kuralını uygulamalıdır.
Gebelikte Beslenme

Dengeli ve sağlıklı bir diyet gebe sağlığı için çok önemlidir. Annenin bebeğini de düşünerek iki kişilik yemesi gerekir. Bir gebe Günde 5 öğün alma kuralını uygulamalıdır.

Tahıl tüketimini artırmalı ve daha fazla balık, tavuk, yağsız kırmızı et tercih etmeli ve düşük yağlı kalsiyum açısından zengin süt ürünleri tüketmelidir..

bebeğin büyüme ve gelişimi desteklemek için ek besin ihtiyacı vardır ama gıda alımını artırmadan gerekli seviyeleri elde etmek mümkündür. vücudun yaşamsal vitamin ve mineral depolarını doldurmak için hamileyken besin emilimi daha  verimli olur . Bunun için iki kişilik yemeye gerek yoktur. Diyet kalitesini odaklanmak çok daha önemlidir.

Hamilelikte beslenme nasıl olmalı?

Diyet takviyesi programı ya da diette bir değişiklik başlamadan önce doktorunuza mutlak danışın .beslenme yetersizliğ riski olabilir diye şüpheleniyorsanız, doktorunuz ile konuşmanız önem taşır.

Gebelik ilk üç ayda beslenme nasıl olmalı ?

Ekmek, yulaf lapası, sade bisküvi, gevrek gibi nişastalı gıdalar genellikle küçük miktarda almak, minik atıştırmalıklar almak, ekmek, yulaf kurabiyesi, Makarna, Pirinç veya patates tüketimi bulantıyı azaltır.

Sindirimi zor olan yağlı yiyecekler en aza indirilmelidir.

Az hazırlık gerektiren hızlı ve kolay tarifler seçimi yapılmalıdır.

Yatağın yanında bir çift sade bisküvi tutarak - kalkmadan önce bir parça almak mideyi rahatlatır. Tavuk, Mısır ve şehriye çorbası Kabak ve patates  bulantıya iyi gelir. Zencefil li  çay yapmak için taze zencefil kullanımı önerilir - zencefil doğal bir bulantı gidericidir .Bulantıyı azaltmak için yardımcı olabilir.

Zencefili kazıyıp ılık su içine atın dondurun ve buz küpleri oluşturun. İhtiyaç halinde rahatlatıcı bir çay için sıcak su içinde bir ya da iki buz küpü ekleyip eritebilirsiniz..

Folik asit Ispanak, tatlı patates ve mercimek den alınabilir. Anne adayının günlük 400mcg folik asit takviyesi alması tavsiye edilir , bu nedenle diyete folat bakımından zengin gıdalar eklemeyi  unutmayın. folik asit bebek için hamilelik 12 hafta sonuna kadar nörolojik gelişim için önemli bir vitamindir; bu vitamin Yeşil yapraklı sebzeler - lahana, brokoli, ıspanak, Brüksel lahanası, bahar yeşillikleri, lahana, bamya ve taze bezelye de bulunur.

Zencefil ile kavrulmuş sebzeler, somon ve ıspanak, kiraz domates, lahana, makarna, bakliyat - nohut,  fasulye ve mercimek, tatlı patates, ıspanak ve mercimek ,sarı mercimek ve hindistan cevizi,  nohut çorbası,Çilek gibi meyveler. Muz, Tarçın ile yulaf lapası önerilebilen yiyecek ve meyve alternatifleridir.Greyfurt, portakal ve kayısı meyve olarak önerilebilir

Hamilelikte ikinci üç ayda beslenme

Birçok gebe bu dönemi gebeliğin en iyi aşamalardan biri olduğunu belirtir, bebeğinizin duyuları geliştikçe  çevresine tepki verir, çevreyi fark etmeye başlayabilir. Ayrıca annede yeme isteği artar . Genel diyet dengeli ve çeşitlidir. Böylece planlanan haftalık diyet ve sağlıklı beslenme kuralları gereğince somon, uskumru, alabalık ve sardalya gibi yağlı bir balık haftada iki porsiyon tüketilmesi hedeflenir.

Kabızlık önlenmesi için hamilelikte kepekli ekmek, tahıl ya da makarna gibi yulaf, arpa, meyve, sebze, bakliyat, fındık ve tohumlar gibi gıdalar tüketilmelidir.. Sıvı filtre su 1,5 -2 litre, bitkisel çay ya da sulandırılmış taze meyve suları ile günlük hedeflenen 2.5-3 lt toplam sıvı alımı sağlanmaya çalışılmalıdır.

Marine edilmiş kuzu  biftekle hazırlanmış salata hamileliğiniz ilerledikçe demir gibi besin rezervlerinin alımı için önemlidir, mercimek gibi kuru kayısı da dahil olmak üzere bitki kaynakları, yeşil yapraklı sebze ve baklagiller  demir açısından zengin dir, bu besinler ve yağsız et  diette bulunmalıdır. Vücudumuzun bu tip bitkilerde demir emilimi artması için birlikte C vitamini  tüketimi önerilir. Yani 1 bardak portakal suyu faydalıdır. Siyah çay içinde bulunan tanenler demir emilimini bozar, ana yemekten iki saat önce veya bir saat sonra çay içmek demir emilimini etkilemez.

Gebelikte üçüncü üç ayda beslenme

Hazımsızlık ve mide ekşimesi hamilelikde sonradan bir sorun olabilir. Neyse ki çoğu gebe için, bu geçici bir durumdur.  Daha küçük miktarlarda daha sık yemek, yedikten sonra yatmamak eğilmemek  semptomların daha da kötüye gitmesini önler. Yağlı yiyecekler ve baharatlar belirtileri kötüleştirebilir.

Gebenin enerji gereksinimleri  her gün fazladan 150-200 kaloridir. Son üç aylık dönem boyunca artırmak gereklidir.

Özellikle son on hafta boyunca, bebeğinizin kemiklerini güçlendirmek için başka bir önemli besin kalsiyumdur - kalsiyuma hamilelikte ihtiyac büyüktür. İhtiyaç ikiye katlanır. Buna rağmen, vücudunuzun yediğiniz besinlerden daha fazla kalsiyum emmek için adaptetir.  daha fazla yemek gerekmez. Yani süt ürünleri, badem, kuru kayısı, susam,  portakal suyu ve zenginleştirilmiş soya sütü,  yeşil yapraklı sebzeler, yumuşak, (somon, sardalya ve sardalya) balık da bol kalsiyum vardır.

Güçlü, sağlıklı kemikler için önemli bir besin D vitamini, güneş ışığı vitamin dir Diyetler de daha çok yumurta , yağlı balık ve kahvaltılık tahıl gibi gıdalarda sınırlı miktarda D vitamini alıyoruz. Bu nedenle gebelikte günlük10 mikrogram takviye D vitamin almak önemlidir.

Gebe menüsü dışında bırakılması gereken besinler;

  • Bazı gıdalar bebeğiniz için olası bir risk oluşturabilir. Tüketilmesi önerilmez.
  • Ham / kısmen pişmiş yumurta ve onlarla yapılan ev yapımı mayonez.
  • Çiğ kabuklu deniz ürünleri ve az pişmiş et
  • Rokfor, Brie gibi yumuşak olgunlaşmış peynirler, bazı keçi peynir leri,.
  • Pastörize edilmemiş süt ürünleri
  • Patates ve lahana ile önceden hazırlanmış salatalar
  • somon, sardalya ve uskumru gibi taze ton balığı  haftada iki kezden fazla önerilmez.
  • salam, jambon ve sucuk , tütsülenmiş balık gibi soğuk  et yenmesi tavsiye edilmez.
  • Kafein – 2 kupa kahve veya 3 bardak  çay, günde 200 mg ile sınırlı olmalıdır.
  • Alkol – en iyisi hamilelik sırasında Kaçınılması ve emzirme sırasında en aza indirilmesidir.

Gebelikte ideal kilo alımı ne olmalıdır?

Gebeliğe normal vücut kitle indeksi ile başlayanlarda 12-14 kilo artışı Kabul edilirken, normalin üstünde indeks ile gebeliğe başlayanlarda izin verilen 9 kilodur. Hasta normalin altında indeks ile gebeliğe başlarsa 16 kiloya kadar izin verilebilir.

Prof. Dr. Önder Koç Cevaplıyor
Soru Sor
Görüş ve Fiyat Talebi Formu

* Bilgileriniz gizli tutulmaktadır, üçüncü kişilerle paylaşılmamaktadır.

Prof. Dr. Önder KoçProf. Dr. Önder KoçKadın Hastalıkları ve Doğum, Jinekolojik Laparoskopi ve Tüp Bebek Uzmanı
Telefon: 0505 287 4333