Prof. Dr. Önder Koç
HASTA YORUMLARI

Gebelikte Egzersiz

Hamilelikte egzersiz yapmayı planlarken akla birçok soru gelebilir. Fizik egzersiz, fiziksel gücü ve sağlığı korumak için yapılan vücut aktiviteleridir.
Gebelikte Egzersiz

Gebelikte egzersizinin fayda ve riskleri nelerdir?

Hamilelikte egzersiz yapmayı planlarken akla birçok soru gelebilir. Fizik egzersiz, fiziksel gücü ve sağlığı korumak için yapılan vücut aktiviteleridir.

Gebelikte bu tip egzersizler önemlidir ve gebeliğin birtakım sıkıntılarını giderebilir. Vücudunuzun doğuma hazırlanmasında faydalıdır.

Yürüme bandı üzerinde hamilenin yürümesi sakıncalımıdır?

Bu sorunun cevabı çoğu yürüme dahil çoğu durumda egzersizin hamilelikte güvenli olduğu şeklindedir. En önemli kuralsa gebelik öncesi yaşam biçiminizdir. Gebelikten önce hareketli ve aktif spor yapan biriyseniz bunu devam ettirmeniz önerilir. Bunun dışında doktorunuz size hareketli kalmanızı önerecektir. Burada ince nokta hareketlilik derken daha önce yapmadığınız sporları denememenizdir. Rahat hissettiğiniz ölçüde hareketliliğinizi artırırsınız.

Gebelikte egzersiz kilo vermek amacıyla yapılmaz. Bununla birlikte gebelikte egzersiz yapan kadınların doğum sonrası kilolarını daha hızlı verdiği görülmüştür. Normal süren bir hamilelikte egzersiz yapmak düşük riskinizi artırmaz. Rutin egzersize başlamadan önce mutlaka doktorunuzla görüşnüz.

Hamilelikte egzersizin yararları nelerdir?

Günde 30 dakika egzersiz yapmak hamilenin sağlığına katkı sağlar. Haftada 3-4 kez 20 şer dakika egzersiz yapmak bile yeterli faydayı sağlayabilir. Önemli olan aktif olup, kan dolaşımını artırmaktır. Hamilelik yogası esneme hareketleri doğru eğitim alınarak yapıldığında hamileye çok yaralıdır.Egzersiz yapılacak gün ve saatleri haftalık planlamak yarar sağlar. Yüzme ve yürüyüş en çok önerilen egzersizlerdir.

Hamilelikte egzersizin faydalarını maddeleyecek olursak;

  • Sırt ağrılarını, kabızlığı,karın şişkinliği ve gazını azaltır,
  • Gebelik şekerinin düzenlenmesine katkıda bulunur,
  • Enerjinizi artırır,
  • Ruh halinizi olumlu kılar,
  • Duruşunuzu düzeltir,
  • Kas sertliği, şiddeti ve dayanıklılığını artırır,
  • Gece rahat uyumanızı sağlar,
  • Hamilelikte devamlı egzersiz doğum ağrıları ile daha kolay başa çıkabilmenizi sağlar,
  • Doğum sonrası daha hızlı kilo vermenizi ve vücudun şekil almasını sağlar,
  • Hamilelik öncesi bir egzersiz programına katıldıysanız gebe kaldıktan sonrada doktorunuza danışarak devam etmeniz uygun olur. Gebelikte yapılacak bir çok güvenli egzersiz vardır.Önemli olan çok fazla yapılmaması ve dikkatle uygulanmasıdır.

Bebeğiniz amniotik kese denen sıvı yapı ile çevrelenmiştir. Bu sıvı kese çok katlı kaslardan oluşan Rahim yapısı içinde bulunur. Rahim etrafında çeşitli organlar ve karın kaslarıyla çevrelenmiştir. Bu ortam gebeğiniz için güvenli bir ortam sağlar. Bu korumaya ragmen temaslı yada darbe yeme ihtimaliniz olan sporlardan uzak durmanız önerilir.

Hamilelikte sakınmanız gereken sporlar ve durumlar hangileridir?

  • Düşme riskinin yüksek olduğu aktiviteler,
  • Karın travması riski taşıyan, temaslı sporlar ve ani yön değiştirmenizi gerektiren sporlar,
  • Aşırı zıplama, hoplama, sıçrama gerektiren sporlar,
  • Ayakta bel çevirme hareketleri (hulahop çevirme),
  • Çok yoğun egzersiz yapmak,
  • Sıcakta yada nemli havada egzersiz yapmak,
  • Nefesinizi uzun süre tutmayınız,
  • Tükenmişlik hissedene kadar spor yapmayınız.

Hamilelikte egzersiz yaparken ne giyilmeli?

  • Hamilelikte egzersiz Ankara nın sert ve değişken ikliminde iseniz üzerinizde çok katlı bol, konforlu kıyafetler bulunmalıdır. Göğüslerinizi destekleyen spor bir sütyen kullanmalısınız.
  • Yaptığınız spora uygun ayağınıza tam oturan ayakkabılar tercih ediniz.

Hamilelik egzersizi yapacak gebelere yapılacak uyarılar nelerdir?

  • Düz ve yatay yüzeylerde spor yaparak kazalardan kaçınınız.
  • Beslenirken alacağınız kaloride hem yaptığınız sporu hemde gebeliğinizi gözönüne alınız.
  • Egzersizden 1 saat önce yemekten kalkınız.
  • Egzersizden önce,egzersiz sırasında ve sonrasında bol su tüketiniz.
  • Yer egzersizlerinden sonra baş dönmesini önlemek için yerden yavaşça kalkınız.

Unutmayın, sağlıklı bir doğum sağlıklı ve hareketli bir gebelik süreci sonucunda gerçekleşir.

PROF. DR. ÖNDER KOÇ CEVAPLIYOR
Soru Sor
Prof. Dr. Önder Koç
PROF. DR. ÖNDER KOÇ

Kadın Hastalıkları ve Doğum, Jinekolojik Laparoskopi ve Tüp Bebek Uzmanı

+90 505 287 43 33
GÖRÜŞ ve FİYAT TALEBİ FORMU

* Bilgileriniz gizli tutulmaktadır, üçüncü kişilerle paylaşılmamaktadır.

Prof. Dr. Önder KoçProf. Dr. Önder KoçKadın Hastalıkları ve Doğum, Jinekolojik Laparoskopi ve Tüp Bebek Uzmanı
Telefon: 0505 287 4333